Извештај о одржаном тематском часу Велики рат
У периоду од 28.11.2016. до 2.12.2016. ученици су стицали знања из различитих предмета на тему „Велики рат“. Кроз различите наставне приступе (групни рад, рад у пару,презентације) ученици осмог разреда су могли да повежу значајан историјски догађај са дешавањима из тог периода из српског језика, географије и ликовне културе. Ученици су развили свест о националној припадности и позитиван однос према сопственој историји, традицији и култури уз поштовање традиције и културе других народа. Уочавали су међусобне утицаје држава исте епохе: политичке, верске, друштвене и културне. Кроз креативан рад повезали су појмове и проширили сазнање о Првом светском рату.
Историја
Тему Великог рата ученици су обрадили и утврдили на два часа.
На првом часу су стекли основна знања о току самог рата, учесницима и територији коју је обухватио, као и о разлозима настајања. Погледали су документарни филм „Гаврило Принцип, Сарајевски атентат“ како би ближе и јасније стекли слику о овом догађају. Добили су домаће задатке и припремили за групни рад на следећем часу.
На другом часу су обновили усвојено знање о Великом рату са претходног часа. Прва група је добила задатак да обележи фронтове на немој карти, а друга група да обележи државе сврстане у два војна савеза. Циљ је повезати хронолоши догађаје из периода Великог рата и стећи знања о простору на коме су се водиле највеће битке.
Ученици су презентовали свој рад. За домаћи задатак треба да погледају филм „Где цвета лимун жут“ како би се упознали са страдањима српског народа у овом рату.
Фотографије |
Географија 8/1, 8/3
Час обнављања знања из картографије и регионалне географије Европе искоришћен је како би ученици 8/1 и 8/3 повезали знање о Великом рату које су стекли на часу историје.
Подељени су у шест група, свака група је имала свој задатак - источни, западни фронт, италијански , Нову мапу Европе, као и значајне локације у Србији. Уз помоћ географског и историјског атласа, на својим картама су уцртавали географске објекте а по зваршетку задатка свака група је презентовала своја знања. На крају часа, ученици су погледали кратак документарни филм о Првом светском рату уз подлогу композиције "Тамо далеко".
Географија 8/2
Ученици 8/2 су такође обрађивали тему Првог светског рада али другачијим приступом. Њихов задатак је био да у групама анализирају друштвено-економске прилике у Европи и на Балкану почетком 20.века. Бавили су се изучавањем становништва у Првом светском рату:
- одлике наталитета, морталитета и природног прираштаја;
- старосна и полна структура становништва;
- образовна и економска структура становништва;
- миграције – узроци и правци миграција, последице миграција;
- типови насеља.
У завршном делу часа систематизовали су стечено знање тако што су ученици испитивали ученике.
Српски језик
У оквиру теме „Први светски рат“ ученици 8/1 на часу српког језика имали су час систематизације књижевнотеоријских појмова који су обрађени на примерима књижевних дела која су тематски везана за време уочи избијања Првог светског рата и сам рат. Писци ових дела су и сами живели у то време или били учесници Великог рата.
Фотографије |
Час систематизације изведен је игровном методом и групним радом. Имали су квиз са разноврсним играма (асоцијације, тајанствена слика, танграм, стилске фигуре, књижевнотеоријски појмови и игра писци и дела). Писци и дела обухваћени овим квизом су:
- Владислав Петковић Дис („Међу својима“), 7. разред;
- Иво Андрић („Прича о кмету Симану“), 7. разред;
- Милутин Бојић („Плава гробница“), 7. разред;
- Ђура Јакшић („Отаџбина“), 8.разред;
- Јован Јовановић Змај („Светли гробови“), 8. разред;
- Лаза Лазаревић („Све ће то народ позлатити“), 8. разред.
Изучавајући мотиве везане за збивања уочи и за време Првог светског рата, ученици су обновили део градива из седмог разреда и систематизовали књижевнотеоријске појмове обухваћене стандардима за завршетак другог циклуса образовања из области књижевност.
Опширније о томе који су књижевнотеоријски појмови систематизовани може се видети из приложене презентације.
Након квиза је извршена и евалуација часа када су ученици имали прилике да искажу своје мишљење и осећања везана за овакав вид наставе. С обзиром да је неколицина ученика изразила став да је овакав вид наставе досадан, припремљена је анкета о облицима учења које ученици воле у сарадњи са члановима Новинарске секције.
Ликовна култура
На часу ликовне културе обрађена је лекција „Контраст као средство ликовног израза ликовних вредности“ у оквиру теме Први светски рат. Ученици су цртали повезујући познавање ликовних техника у линеарном изражавању на мотивима застава Алијансе и ружја из Првог светског рата. Научили су нове појмове и поновили претходно стечено знање о комплементарним контрастима боја, контрасту светлина, тј. валерским односима.
Цртежи су задовољили све критеријуме и стандарде постигнућа у оквиру ликовне културе.
Power Point презентације | ||||
---|---|---|---|---|
Српски језик - квиз | Технологије у Великом рату |
Повратак на страну Настава |